فضیلت محرم وعزاداری امام حسین(ع)

آیا تاکسی شمارا بمهمانی دعوت نکند به مهمانی میروید؟

آیا کسی بدون دلیل به مهمانی کسی میرود تا دعوتش نکنند؟

ماه محرم است ماه شهادت امام حسین(ع)

شهادت امام حسین(ع) بهانه ای است برای مهمانی خدا

شهادت امام حسین(ع) ویارانش در صحرای کربلا بعد از ۱۴۰۰سال چرا زنده ماند وهرسال در ایام محرم میلیونها نفر مهمان ومیزبان عزای امام حسین(ع) ویارانش میباشند .چون شهادت امام حسین (ع) برای حفظ یاد خدا بوده است.

آیا شهادت امام حسین(ع) ویارانش بهترین بهانه برای یاد خدا ومهمانی خدا نیست؟ چه آنانی که در ایام محرم ودیگر ایام سال مراسم عزای امام حسین (ع) را برپا میدارند وچه آنانی که درمراسم عزاداری امام حسین شرکت میکنند همه مهمان امام حسین(ع) ومهمان خدا هستند وبه این دلیل هست که دشمنان شیعه از این مراسم ومجالس هراس دارند.

ازین مهمانی آیا مهمانی برتر وبهتری سراغ داریم؟شهادت امام حسین (ع)فقط یک جنگ وواقعه تاریخی نیست که ما برای یاد آوری ان روز دل بسوزانیم واشک بریزیم بلکه یک کارت دعوتی هست برای مهمانی خدا که این کارت دعوت بدست هرکسی نمیرسد

دراین مهممانی دیگر ازتجملات آنچنانی خبری نیست.بزرگ وکوچک وفقیر وغنی ندارد همه یکسان ویکرنگند وکسی درین مهمانی بخاطر جاه ومقامش دعوت نمیشود همه دعوتند اگر قدر این مهمانی رابدانیم

ریشه تکفیر وسلفی گری

جریان تاریخ همچنان تکرار میگردد منتها شخصیتها وافرادش تغییر کرده اند جریانی که درتاریخ اسلام ماجرای سقیفه را بوجود آورد همچنان بشکلهای گوناگون خودرا نمایش میدهد جریانی که حضرت  علی (ع)را  ازخلافت برکنار کرد وآغازگر جنگ داخلی در میان مسلمان شد وباحربه جنگ وتکفیر بجنگ مخالفان خودرفت همین جریان حضرت علی (ع)را مظهر تلاش وجهاد برای اسلام بوده است را متهم بکفر وخروج از دین کرد وتداوم همین جریان افراطی واقعه کربلا را بوجود آورد در واقعه کربلا طرف پیروز وحاکم ادعای دینداری ودفاع از حکومت دینی رادشت و با بدترین شکل ممکن وبا افراطی گری تمام  در واقعه کربلا به سرکوب مخالفانش پرداخت و ما امروزه هم همین جریانات افراطی را میبینیم که به قتل وکشتار مسلمانان از کودک گرفته تا پیرزنان وپیر مردان میپردازند ودرین کار ازحمایتهای مادی ومعنوی قدرتهای غیر مسلمان نیز برخوردارند وحال سوال اینست که چرا اکثر جریانات سلفی وتکفیری از پیروان اهل سنت میباشند وچرا روحانیان درجه یک اهل سنت بمقابله با این افکار انحرافی نمیپردازند؟ایا آنان نیز از کشتار زنان ومردان بیگناه خرسند ویا اینکه میخواهند با جریان خشن قتل وکشتار به اثبات خود وماجرای سقیفه بپردازند ؟در کجای  احکام شرعی اسلام ریختن خون مسلمان تو سط مسلمان واجب وحلال میباشد؟چه کسانی ازین جاهلیت مدرن سود میبرند ؟

زرتشت پیامبر خداست

خداوند در قرآن در سوره حج آیه ۱۷ میفرمایند:

کسانی که ایمان آورده اند ویهود وصابئان ونصاری ومجوس ومشرکان،خداوند درمیان آنها روز قیامت داوری میکند وحق را از باطل جدا میسازد،خداوند بر هرچیز گواه است(واز همه چیز آگاه).

برای اثبات یکتا پرستی ایرانیان باستان قبلا هم درین وب لاگ مطلبی نوشته بودم و برای اثبات یکتاپرست بودن زرتشت که پیامبر و فرستاده خداست ابتدا به آیه ۱۷سوره حج استناد شد و به دو روایت از پیامبر (ص)و حضرت علی(ع ) از تفسیر نمونه ج ۱۴ص ۴۵الی ۴۶ استناد میگردد.

در بعضی از روایات میخوانیم مشرکان مکه از پیامبر (ص)تقاضا کردند از آنها جزیه بگیرد،واجازه بت پرستی به آنها را بدهد پیامبر (ص)فرمود من جز از اهل کتاب جزیه نمیگیرم ، آنها در پاسخ نوشتند تو چگونه چنین می گوئی در حالی که از مجوس منطقه<<هجر>>جزیه گرفته ای؟پیامبر (ص) فرمود  ان المجوس کان لهم نبی فقتلوه وکتاب احرقوه //مجوس پیامبری داشتند وکتاب آسمانی ، پیامبرشان را به قتل رساندند، وکتاب اورا آتش زدند.

درحدیث دیگری از  اصبغ بن نباته   میخوانیم که علی (ع)بر فراز منبر فرمود   سلونی قبل ان تفقدونی      ازمن سوال کنید پیش از آنکه مرا نیابید.

اشعث بن قیس(منافق معروف)برخاست وگفت :ای امیر مومنان چگونه از مجوس جزیه گرفته میشوددر حالی که کتاب آسمانی بر آنها نازل نشد وپیامبری نداشته اند؟علی (ع)فرمود آری ای اشعث   قد انزل الله الیهم کتابا وبعث الیهم نبیا      خداوند کتابی بر آنها نازل کرد وپیامبری مبعوث نموده است