مجسمه های برده داران
ویڪ فایده تاریخ اینست وقتی ڪه مواجه با حوادث ورویدادهای جدید میشویم ذهنیت ما نسبت به برخی از باورهایمان تغییر میڪند
باحوادثی ڪه امروز در آمریڪا واروپا در اعتراض به بیعدالتی های موجود رخ داده است چند سوال از روشنفڪران غرب گرا و پیروان غرب وجود دارد
در ذهنیت وباورمان غربزدگان اینگونه تلقین ڪرده بودند ڪه غرب مهد ازادی وبرابری ودموڪراسی و قانونمندی میباشد ودر ڪشورهای غربی هیچگونه بیعدالتی ونابرابری وجود ندارد این اعتراضات به نژادپرستی وبیعدالتی در اروپا وآمریڪا بیانگر دروغ بودن این تلقینات غربگرایان در ذهن ما میباشد ڪه غرب مهد ازادی ودموڪراسی نیست بلڪه مهد نژاد پرستی مدرن میباشد واین اعتراضات نقض نظریه روشنفڪران وغربگرایان میباشد ڪه راه نجات وسعادت را پشت پا زدن به سنتها وهویتهای ملی وپیروی ازغرب میدانستند
واگر غرب مهد ازادی ودموڪراسی وبرابری انسانهاست چرا درغرب مجسمه های برده داران نماد افتخار این ڪشورها بوده است ڪه مردم معترض به این نمادها حمله ڪرده وبه زیر می افڪنند؟؟