از عهدنامه مجمل وفین کنشتاین تا برجام وترامپ
تاریخ معلم انسانها وآیئنه عبرتیست برای خردمندان
در1400سال پیش حسین بن علی ع دربرابر یزید قیام کرد وحاضر نشد تن به بیعت با فردی بدنام هرزه شرابخوار وفاسد وزنباز بدهد وامروز بعداز 1400سال انگار تاریخ دارد تکرار میگردد وشخصی بنام ترامپ در آمریکا رئیس جمهورشد که فردیست همانند یزید ثروتی را که بدست آورده است از راه دایر کردن قمار خانه وجنده خانه بوده است وامروز این فرد فاسد وهرزه رهبر کشور باصطلاح قدرتمندی بنام آمریکا شد که میخواهد ملتی را که پیرو مکتب امام حسین هست را بزور وقلدری واداربه پذیرش خواسته هایش کند
آیا امروز ما مردمی که هرسال برای امام حسین ناله وعزاداری میکنیم باید تن به بیعت بایزید زمان بدهیم
اگر تن به بیعت با این یزید بدهیم پس برای چه هرسال برای امام حسین عزاداری میکنیم
دولت آمریکا را امام خمینی شیطان بزرگ نامید وبحق که این دولت شیطان صفت هست ورییس جمهورش یزید مسلک
چرا ترامپ رییس جمهور آمریکا شد به این خاطر بود که صحنه گردانان اصلی سیاست آمریکا باعقد قرارداد برجام دیدند که نمیتوانند ازطریق این قرارداد قدرت ایران را کم ومحدود کنند دریک انتخابات نمایشی وفرمایشی که کاملا برنامه ریزی شده بودترامپ را رییس جمهور آمریکا کردند که با جلو انداختن این سگ هار و وحشی ملتهای دنیا ازجمله ایرانیان را از آمریکا بترسانند ودرصورت موفق بودن این سیاست .سیاست ترساندن ملتها را بازور وتهدید ادامه دهند ودرصورت موفق نبودن سیاستهای ترامپ بلایی چون سرنوشت کندی ونیکسون سر ترامپ بیاورند
وبازهم اگرنگاهی بتاریخ بیندازیم کاملا میفهمیم که تاریخ معلم انسانهاست
درتاریخ معاصرایران از روزی که به غرب وبیگانه اعتماد کردیم فقط وفقط طعم خیانت راچشیدیم از روزی که عهدنامه مجمل را با انگلیس انعقاد کردیم که درصورت حمله یک کشور اروپایی به ایران دولت انگلیس به ایران درصورت امکان کمک مالی ونظامی کند ولی دربرابر حمله روسیه به ایران دولت انگلیس چه کمکی به ایران کرد؟ دولت انگلیس درجواب درخواستهای ایران اعلام کردند که منظور از حمله کشور اروپایی به ایران روسیه نبوده است
واز روزی که دولت فتحعلیشاه دست دوستی بسوی دولت ناپلئون دراز کرد وعهد نامه فین کنشتاین را بادولت فرانسه منعقد کرد تا دربرابر تهاجمات روسیه بتواند هم پیمان ومتحدی داشته باشد ناپلئون به ایران خیانت کرده وپیمان دوستی را بادولت روسیه منعقد کرد
وبعدازین بود که هر قراردادی را که باغربیان منعقد کردیم جز طعم خیانت چه دیدیدیم مقصر همه این خوش باوریهایی که به غرب اعتماد میکنند کیست یعده روشنفکر غرب زده که راه درمان مشکلات مملکت را غربی شدن واعتماد به غرب میدانن
روشنفکران غرب زده ای که شعار تعامل با دنیا را دادند اما ما فهمیدیم تعامل با دنیا یعنی امتیاز دادن به چند کشور خاص
این مزدوران روشنفکر غرب زده کسانی هستند که نتیجه گفتمان تعامل با دنیا را دربرجام دیدیم ازنظر اینان تعامل با دنیا یعنی نه نگفتن بخواسته های. چند کشور جنایتکار که بیشترین جنایتها را درحق ملت ایران کردند جنایتهایی که اسکندر وچنگیز وصدام درحق ملت ایران نکردند
ازنظر این روشنفکران غربزده تعامل باجهان یعنی تعامل با آمریکا که آقازاده هایشان صاحب گرین کارت شوند تا براحتی مقیم آمریکا شوند وآنجا به زندگی لجن پرعیش خود ادامه دهند
ما انقلاب کردیم تا پای غرب وغرب زدگان را از مملکتمان قطع کنیم اما امروز میبینیم که رجال سیاسی مان همه درتلاشند که خود وفرزندانشان صاحب گرین کارت اقامت در آمریکا شوند
واما حرف آخر چرا ترامپ از برجام خارج شد این عملا نقشه ترامپ واروپاییها بود که بعد خروج ترامپ ازبرجام ایرانیان دست مذاکره بسوی اروپاییها دراز میکنند واروپا بنمایندگی آمریکا شرط وشروط جدیدی برای تداوم برجام میگذارند وبعد. واین چیزی هست که غرب وآمریکا بدنبال آن بودند وظریف این برند سیاسی را مبینیم که قدم در راهی گذاشت که آمریکا وغرب گذاشتند ومنتظریم ببینیم که شرط وشروط جدید غرب برای تداوم برجام بنمایندگی آمریکا چیست؟
واین بود نتیجه اعتماد به برجام وغرب از عهدنامه مجمل وفین کنشتاین تا برجام